advertentie

zaterdag 25 januari 2014

Op zoek naar Het Geheim van de Gedroomde Aardbei


een proef met verschillende soorten lampen. In het boek lees je straks waar dit allemaal voor dient.


Gedurende de komende negen maanden werk ik nog aan een nieuw aardbeienboek. Vier maanden werk zitten er nu al in. Naar verwachting steek ik daar zo'n 1000 uren aan werk in. Mijn eerste boek wordt dat en dat is een heel leuke uitdaging voor me. De bedoeling is om rond half oktober het geheim van de gedroomde aardbei te gaan presenteren.

Direct na de aankondiging van het boek rolden de eerste reserveringen al binnen. De allereerste kwam uit de buurt van Vladiwostok en de tweede uit BelgiĆ«. Een aantal mensen bestelde al direct meerdere exemplaren. Gezien de belangstelling gaan we de maximale prijs van het boek nu al naar beneden bijstellen en op € 34,50 incl. 6% BTW zetten. Iedereen die via de crowdfunding al gereserveerd heeft op basis van de bij de introductie genoemde prijs van maximaal  € 39,50 krijgt sowieso een waardebon van € 5,- bij het boek geleverd. Het eerder gepresenteerde plan voor de crowdfunding is inmiddels aangepast aan de nieuwe maximale prijs.

Afgelopen weken ben ik veel in kassen geweest. Kassen waar winteraardbeien geteeld worden of waar alweer voorbereidingen getroffen worden om in de loop van het voorjaar te kunnen gaan oogsten. Bedrijven heb ik bezocht die op verschillende manieren heel bewust omgaan met energie. Bij een bedrijf waar ik was stond zelfs de gaskraan dicht, terwijl er rijpe aardbeien te plukken waren. Bij een ander wordt een zorgcentrum verwarmd met de restwarmte die in de kassen geproduceerd wordt. De CO2 die vrijkomt bij het verwarmen wordt weer opnieuw gebruikt. Je kunt het straks allemaal zien en lezen in het boek.

Als je straks bij de eerste druk verzekerd wil zijn van een of meerdere exemplaren, dan kun je nu alvast meedoen aan de crowdfunding. Je helpt ook mij daarmee, omdat je daarmee betrokkenheid toont. Mede door de crowdfunding kan ik een beetje inschatten hoeveel boeken er gedrukt kunnen worden. Hoe meer er gedrukt kunnen worden hoe beter voor iedereen. Die betrokkenheid is ook een extra stimulans om deze krachtsinspanning te laten resulteren in een prachtig boek.

Het boek wordt van een flink formaat, maar liefst 320 full colour pagina's dik en met een chique harde omslag. Meer dan 200 sprekende foto's zullen het aardbeienboek verfraaien en de teksten verhelderen.

5% van de opbrengst van het boek is bestemd voor Energy4All, een stichting die zich inzet voor kinderen met een energiestofwisselingsziekte. Op Twitter is Energy4All te volgen via @doodmoegeboren.  Op Facebook hebben ze ook een pagina.

Met zomerkoninklijke groet,

Jan Robben


Geen opmerkingen: