advertentie

zondag 1 januari 2012

Weekblog week 52 - 2011 (25 t/m 31 december)


Ik wens je veel gezondheid, geluk, wijsheid, creativiteit, liefde, vriendschap, succes en geen te kort lontje in 2012 !!



2012 is het Jaar van de Liefde, althans dat gaan we er van maken. Deze aardbei is het er mee eens.


Tussen alle bezinnings-, luier-, en televisiekijkdagen door heb ik afgelopen week toch nog kans gezien voor een aantal interessante ontmoetingen. Zoals met mijn innovatieve fruitvriend Dirk-Jan om wat van elkaars innovatieworstelingen te leren. Met creatieve duizendpoot Meike Schapink is het eerste plan gesmeed voor samenwerking tussen haar en de Aardbeienacademie. Mocht je creatieve aspiraties hebben en een klik met aardbeien dan kun je die op zaterdag 12 mei 2012 mooi gaan combineren. We gaan dan een schilderdag organiseren die tussen de aardbeiplanten gaat plaatsvinden, onder begeleiding van Meike en wellicht ook nog andere schilderprofessionals, afhankelijk van de hoeveelheid aanmeldingen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe meer schilderijen. Ik droom al van een aardbeienschilderijenexpositie.... Details over de schilderdag met de ezels tussen de aardbeien worden binnenkort bekend gemaakt.

Het voorbije jaar was ons eerste jaar na de grote ommezwaai die we gemaakt hebben. Dat is behalve hard werken ook erg wennen geweest aan de nieuwe situatie. Met bijna geen grond meer over en het opzetten van de Aardbeienacademie was de uitdaging groot, evenals de 10 jaren hiervoor overigens. Nadat we in 2000 door een allesverwoestende hagelbui zijn getroffen is alles in versneld tempo anders geworden. Van het een kwam het ander en daardoor heb ik de afgelopen 10 jaar meer geleerd dan in de 43 jaren daarvoor. Met al het door schade en schande geleerde heb ik me voorgenomen om nu nog vooral vóóruit te kijken. Behalve veel kennis heb ik ook een gigantisch groot en heel breed netwerk opgebouwd. En dat komt nu geweldig van pas. Ik ga me dus nu bij de start van het jaar niet van alles voornemen, dat is te vrijblijvend. Ik ga het gewoon DOEN.

Een aantal doedingen van 2012 op een rijtje, in willekeurige volgorde:

1. De Aardbeienacademie is mijn speerpunt nummer één geworden. Dat is mijn ding en al de rest dat ik doe past daar als een verzameling matroesjkapoppetjes in. De komende weken ga ik vooral veel samenwerkers benaderen en daar leuke lifestyle partnerships mee opzetten, met wederzijdse profit.
2. Ik heb de mogelijkheid om twee keer zoveel smaakaardbeien te telen als afgelopen jaar. Ik doe de vermarkting echter alléén samen met een marktpartij die in mij, mijn Aardbeienacademie en mijn smaakaardbeien gelooft en die daar ook de schouders mee onder wil zetten om er een gezamenlijk succes van te maken. Voorwaarde is dat degene die mijn aardbeien uiteindelijk op de keukentafel heeft staan, in welke vorm dan ook, kan zien dat die aardbeien van mij komen.
3. Op 31 maart gaat het academisch aardbeienjaar 2012 weer van start en daar maken we weer een leuke happening van. Ik zoek nog een aansprekende, passende persoonlijkheid om de opening in Oirschot te verrichten.
4. Ik ga actief meehelpen om de Nederlandse aardbeiensector op de Floriade 2012 in Venlo op een eclatante manier in beeld te brengen, zodat die daar weer 10 jaar mee vooruit kan. Begin april gaat het daar van start. Uiteraard doe ik dat alleen als de Aardbeienacademie daar ook de vruchten van kan plukken. Daar ben ik echter nu al van overtuigd.
5. Ik moet echt meer tijd vrijmaken om met familie en vrienden door te brengen. Niet om ze lastig te vallen met allerlei sores die er altijd wel is, maar om samen te genieten. Het is immers ook het Jaar van de Liefde heb ik begrepen. En daar doe ik graag aan mee.

Geloof me, met deze 5 doedingen kan ik me het hele jaar gemakkelijk bezighouden. Ik wens iedereen iedereen veel gezondheid, geluk, wijsheid, creativiteit, liefde, vriendschap, succes en geen te kort lontje in 2012 !!

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof je thuis bent op ons aardbeienbedrijf!

3 opmerkingen:

Sandra van Kampen zei

Dag Jan, we gaan er weer een moooi & liefdevol jaar vol echt voedsel van maken! Succes met al je ambities. Sandra van Kampen

Marijke's Media Keuken zei

Hi Jan,

Je bruist weer van de goed ideeën lees ik. Houd mij op de hoogte. Ik wens je succes en voor jou en je familie een fantastisch 2012!

groet, marijke Sterk

Jan Robben zei

Ha Marijke, dank je. Voor degenen die het nog niet weten: Marijke is de culinair journalist die er voor gezorgd heeft dat ik 9 jaar geleden ondergedompeld werd in de wereld van de culinaire journalistiek.