advertentie

zondag 30 oktober 2011

Weekblog week 43 - 2011 (23 t/m 29 oktober)


Winanda Hendriks en ik zijn in onze nopjes over wat we in het Pop Up Lab, annex de Strawberry Department Store, annex de Strawberry Jazz Bar bedacht hebben


Het Pop Up Lab in Rotterdam was in Aardbeienacademie-sfeer ingericht, met dank aan Intratuin Zoetermeer die de inventaris beschikbaar stelde


Tijdens de borrelavonden was het toastje met leverworst, aardbei, roze peper en tuinkers favoriet


Aardbeien met explosiesuiker of ook wel knettersuiker genoemd, zorgen altijd voor hilariteit


De appeltaart die dochter Sabine gebakken heeft ging er met de aardbeien en slagroom in als koek


De afgelopen week ben ik erg veel in Rotterdam geweest. In een in Aardbeienacademie-stijl ingericht winkeltje zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een groeistrategie voor de Aardbeienacademie. Met behulp van Business Model Canvas kwamen we een heel interessant en haast te simpel businessmodel op het spoor. Studenten van de Hogeschool Rotterdam waarmee we daarna nog een verdiepingsslag gemaakt hebben kwamen spontaan tot de conclusie: 'dit is écht een blueocean'. Hoewel het nog allemaal waargemaakt moet worden, klonk me die spontane reactie natuurlijk als muziek in de oren.

Desalniettemin, ik zal de eerste niet zijn die verdronken is in een blue ocean, dus nu komt het op de uitvoering aan. Over de details wil ik nog niet gaan uitwijden, maar een cruciale rol zullen mensen gaan krijgen die workshops aan mensen aanbieden waar de Aardbeienacademie ook maar enigzins van toegevoegde waarde voor kan zijn en omgekeerd. Als je iemand kent die workshops organiseert die ook maar iets met aardbeien van doen kunnen hebben geef dan die naam alsjeblieft even aan me door. Het is echt een megakans voor die mensen om lifestylepartner te worden van de Aardbeienacademie, overigens zonder er financieel in te hoeven investeren. Het is niet voor niks een blue ocean!

Om alvast wat meningen te peilen van verschillende mensen hebben we daar in Rotterdam zelfs nog twee netwerkavonden gehouden, compleet met een glas champagne en verschillende aardbeienhapjes, met jazzmuziek op de achtergrond. Het Pop Up Lab was deze week in eerste instantie dan ook omgetoverd tot de Strawberry Department Store en de laatste paar dagen zelfs tot een Strawberry Jazz Bar. Het was een erg leuke ervaring, dat een paar informele borrelavondjes nog zoveel kunnen bijdragen om het concept helder voor de geest te krijgen. Ah, nu snap ik ook ineens waar de term geestrijk vocht vandaan komt.

En nu ik het indirect toch over alcoholische drank heb.... Enkele dagen geleden werd er weer een mooi onderzoeksresultaat gepresenteerd over aardbeien. Het eten van een portie aardbeien zou het risico op schade aan de maagwand door alcoholgebruik beperken. Iemand twitterde als reactie: 'aardbeien zijn de nieuwe kaas'. Ja, waarom niet? Het kan sowieso geen kwaad om geregeld een flinke portie aardbeien te eten, integendeel zelfs. Baat het niet dan schaadt het ook niet. De kinderen hier thuis zagen er op een andere manier wel heil in: 'dan kunnen we nog gerust een fles bier meer drinken'. Ja ja, had ik maar niks gezegd....

Nou mensen, tot volgende week dan maar weer,
Groeten van Jan

P.S. Reageer gerust op mijn berichtjes. Doe alsof u thuis bent op ons aardbeienbedrijf!

Geen opmerkingen: